Apel către Armată: Faceţi-vă Datoria!

Trăim o perioadă de maximă umilinţă a cetăţeanului roman! Noi nu mai avem libertate şi drepturi în propria noastră ţară! Oamenii sunt transformaţi în sclavi la dispoziţia acestei mafii politice fără precedent în istoria de 151 de ani a României!
Simt că este răzbunarea lui Ceauşescu! Băsescu vorbeşte despre unul gras care stă pe umerii celui slab! Eu o văd pe Elena Udrea pe postul grasei, aruncând milioane de euro pe branduri de ţară şi defilând cu nesimţire în faţa celor care n-au cu ce trăi de azi pe mâine!
Eu aparţin României! România este înainte de orice altceva ŢARA NOASTRĂ, este PATRIA! Iar eu, ca orice om nascut aici, sunt o parte din ţară!
Nu recunosc acest STAT! Republica numită România nu mă reprezintă!
Apelul meu este adresat Armatei, militarilor armatei române!
Faceţi-vă datoria şi apăraţi ţara!
Priviţi ce scrie in Constituţia României

CONSTITUŢIA ROMÂNIEI
TITLUL I
Principii generale
Statul român ARTICOLUL 1
(1) România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.
(2) Forma de guvernământ a statului român este republica.
(3) România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate.
(4) Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale.
(5) În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.
––––––––-
Suveranitatea ARTICOLUL 2
(1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
(2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.
–––––––
CAPITOLUL III
Îndatoririle fundamentale
Fidelitatea faţă de ţară ARTICOLUL 54
(1) Fidelitatea faţă de ţară este sacră.
(2) Cetăţenii cărora le sunt încredinţate funcţii publice, precum şi militarii, răspund de îndeplinirea cu credinţă a obligaţiilor ce le revin şi, în acest scop, vor depune jurământul cerut de lege.

Apărarea ţării ARTICOLUL 55
(1) Cetăţenii au dreptul şi obligaţia să apere România.
(2) Condiţiile privind îndeplinirea îndatoririlor militare se stabilesc prin lege organică.
(3) Cetăţenii pot fi încorporaţi de la vârsta de 20 de ani şi până la vârsta de 35 de ani, cu excepţia voluntarilor, în condiţiile legii organice.
––––––––
Contribuţii financiare ARTICOLUL 56
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice. (2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.
(3) Orice alte prestaţii sunt interzise, în afara celor stabilite prin lege, în situaţii excepţionale.
–––––––––––
Exercitarea drepturilor şi a libertăţilor ARTICOLUL 57
Cetăţenii români, cetăţenii străini şi apatrizii trebuie să-şi exercite drepturile şi libertăţile constituţionale cu bună-credinţă, fără să încalce drepturile şi libertăţile celorlalţi.
–––––––––
Punerea sub acuzare ARTICOLUL 96
(1) Camera Deputaţilor şi Senatul, în şedinţă comună, cu votul a cel puţin două treimi din numărul deputaţilor şi senatorilor, pot hotărî punerea sub acuzare a Preşedintelui României pentru înaltă trădare.
(2) Propunerea de punere sub acuzare poate fi iniţiată de majoritatea deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă Preşedintelui României pentru a putea da explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
(3) De la data punerii sub acuzare şi până la data demiterii Preşedintele este suspendat de drept.
(4) Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Preşedintele este demis de drept la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare.

Revedeţi vă rog art 55
Apărarea ţării art 55
(1) Cetăţenii au dreptul şi obligaţia să apere România.

Fac un Apel către Armata României!
Voi nu numai că sunteţi în drept să apăraţi România dar aveţi obligaţia să apăraţi ţara! Repet “obligaţia să apăraţi ţara”! Ţara e una, statul e altceva!

Acest stat nu mai reprezintă ţara!
Preşedintele tratează de unul singur condiţiile umilitoare ale unei tranzacţii financiare cu FMI!
Uitaţi-vă în Constituţie şi spuneţi-mi unde este prevăzută “supunerea politică” a României faţă de un organism financiar!
Preşedinte, guvern, opoziţie, sindicate! Toate aceste instituţii intra în discuţii cu reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional!
Slugi, slugi, slugi! Am ajuns un popor de slugi la mâna acestei mafii politice!
Militari ai Armatei Române! Faceţi-vă datoria faţă de ţară!

Vedeti si:
România şi criza mondială – Ce urmează?
De ce minte Traian Basescu?
De ce se prabuseste Romania?
Frăţia pentru România
Pensiile – de ce tace preşedintele?

Comentarii
  1. U R A N U S spune:

    iar NATO asculta de ? Deci treaba vine cam asa NAT(i)-O franta ca ti-am dres-o! Trebuie sa existe si in Armata romana ofiteri superiori care sunt satui de cea ce se misca in Romania!

  2. U R A N U S spune:

    pentru ca e legat de armata, mai jos o postare din august 2010 (pagina „Blogul infomondo”), la care cineva i-a dat un raspuns in decembrie, si am incercat sa ripostez de cateva ori, insa postul nu este acceptat, motiv pentru care il repostez aici.
    ––-
    U R A N U S a scris:

    28 August 2010 la 11:36 pm
    DE CE MONARHIE ?
    De ce rege, sau-desigur- de ce regina, pentru ca este foarte dovedit ca femeile sunt la fel de bune-poate chiar mai bune- conducatoare politice , decat barbatii. Cine a citit articolul “Regi si Presedinti” are o mare parte a imaginii comparative dintre cele doua forme de guvernare(Monarhie versus presedintie). In aceste randuri ne vom ocupa de aspectul numit “stabilitate” al oricarei guvernari, dar -din
    nou -este dovedit ca este mult mai aplicabil ca “instabilitate”, la guvernarile republicane, cu presedinti alesi la fiecare 4 sau 5 ani.
    Intorcandu-ne in timpurile biblice(premesianice) stim ca regii
    Israelului erau numiti de D-zeu, insa nu asta este important, ci ca erau numiti, deci alesi dupa anumite criterii(virtuti). De fapt, in multe alte natii, la acel timp,si dupa, regii si imparatii erau alesi de
    nobilime sau popor, sau castigau aceasta pozitie, prin calitatile
    individuale (in special evidentierile din timpul lupelor.
    In paralele s-au creat si dinastii, unele s-au prelungit pana in ziua de astazi, datorita unei adaptari extraordinare, la noile cerinte sociale. Si nu putem a omite -din nou- cazul Spaniei, o monarhie veche insa si cea mai noua, in care paradoxal, socialismul face o extraordinara figuratie in arena politica si economica cat si in alte aspecte(drepturile omului,etc.) , Partidul Socialist al lui L.Zapatero a castigat in 2004 alegerile si inca se afla la cote
    inalte ale popularitatii, datorita unui program social realistic,
    si avand suportul Casei Regale, care (prin lege) numeste primii-
    ministri (presedinti de guvern) numai din partidele care inteleg
    sa mentina un pluralism politic balansat.In orice alta tara, este
    dovedit istoric, partidele socialiste conduc la dezastru (cel putin pana acum e posibil ca America de Sud sa demonstreze
    contrari, infuzand caracteristici capitaliste in relatiile de productie,peste sistemul social; asa cum face si China), insa nu
    si daca sunt supervizate de un sistem monarhic, care -s-a mai
    spus- nu are nici cel mai mic interes sa faca jocul politic al
    niciunui partid, deci institutia monarhica da dovada de cea mai
    inalta posibila echidistanta, singurul real interes, este in
    prosperitatea si securitatea poporului.Iar populatia, la randul ei, intelege ca intotdeauna este cineva mai presus de orice interes particular sau de grup care ii apara si respecta, indiferent de cat de acerba este lupta intre partidele politice, aceasta perceptie mentinand o pace si o liniste populara, ale carei efecte se egasesc direct in productivitate si imediat, in nivelul de trai.

    Revenind la ultimul secol si la zi, se noteaza cu usurinta ca
    singurele natii care au prosperat constant fara a subjuga alte
    natii (dimpotriva, colonialismul a fost abolit in toate tarile
    respective) sunt monarhiile europene (inclusiv dominioanele
    lor, de peste mari si tari:Canada, Australia, Noua Zeelanda,
    etc.), care insa nu au fost scutite de diverse cutremure politice, dar care insa nu au colapsat sub nici o forma (economic, politic, militar, cultural, etc.), dimpotriva , drumul acestor natii
    s-a mentinut pe aceiasi linie, de crestere a prosperitatii
    si sigurantei generale a populatiei, inclusiv a defavorizatilor
    “soartei”(adica a saracilor). Iar aceasta nu s-a intamplat
    doar, ci s-a datorat existentei unui cadru politic, care a
    asigurat continuarea unei guvernari de inalta calitate si in
    perioadele de criza.Elocvent, reprezentativ, sunt scandalurile
    (si nu unul-doua) politice din Japonia, in care au fost implicati
    chiar prim-ministrii, si care deobicei au demisionat la presiune
    sau din bun-simt. La alta scara, se poate exemplifica cu
    frictiunile etnice si lingvistice (flamanzi si valoni) in Belgia,
    care au dus de cateva ori la aparenta disruptiilor de
    guvernare, insa procesul a fost tinut sub control, iar natia nu
    a avut de suferit. In fine, per total, toate tarile monarhice
    din Europa(si Japonia) la aceasta data (dar de mult timp) sunt
    un standard de stabilitate politica, stabilitate care asigura si
    stabilitate economica si cresterea progresiva a acesteia, nu in
    salturi ci constant, chiar daca lent. Ca sa nu mai aducem detalii
    despre stabilitatea olandeza, daneza, norvegiana, suedeza,etc.
    care aparent este chiar o monotonie , o plictiseala nationala,
    oamenii se duc la culcare oata cu gainile, dimineata se duc la
    munca si tot asa…Am folosit cuvantul “aparenta” pentru ca
    aceasta monotonie este foarte aparenta, oamenii au cele mai
    diverse mijloace de distractie posibile in lume, si mai ales,
    oamenii absolut de rand, au posibilitatea financiara sa se duca
    in doua vacante anuale, oriunde in lume, in cele mai exotice
    si/sau scumpe locuri.
    Diferenta este ca ei o fac linistit, cu bun-simt si masura , fara a bate tobele ca s-au “ajuns” si fara a umbla dupa vedetismul care a pus stapanire pe politicienii si chiar natia romana. Un vedetism de 15 minute, care confirma zicala cu gardul si leopardul!
    In contrast cu aceasta stabilitate evidenta si palpabila in aceste monarhii, in extrem de multe tari republici, instabilitatea politica (urmata de cea din toate domeniile) este o constanta, cea ce duce la serioase tulburari multiple ca forma, inclusiv la mentinerea prejudecatilor discriminative fata de alte natii, care trebuie controlate prin forta.Insa in cele mai multe din aceste tari,discriminarea este impotriva propiilor cetateni si este efectuata
    de propiile guverne, chiar daca aceste tari sunt aderate la
    diverse organizatii democratice internationale si ele insele se
    autointituleaza “democratii”.Ar fi fara prea mult merit daca ne-am ocupa (chiar si doar cu scopul de comparatie) de tari ca Korea de Nord, Kazikistan, etc. mai ales ca insasi Romania este un”excelent” exemplu de tara “republica democrata”!.

    “Stabilitatea” politica din Romania este nu numai evidenta, insa
    este observabila chiar si din afara tarii, organismele si agentiile
    internationale, dau semne serioase de ingrijorare, cu privire la
    “stabilitatea” politica si economica a tarii, dar chiar si la
    stabilitatea demografica, zilnic din Romania, plecand sute de
    persoane cu nivel de educatie inalt, care (prin golurile lasate)
    duce la alte destabilizari pe piata muncii, si in sectoare sensibile,
    precum sanatatea. Situatia politica este atat de “stabila” in Ro.
    incat recent s-a introdus o motiune de suspendare prezidentiala,
    si nu e ultima din ultimii 20 de ani, iar pentru a fi corecti pana la
    capat, “stabilitatea” romaneasca a fost atat de mare, incat in
    Dec.”89, insasi seful tarii a fost executat, pentru a se evita o
    destabilizare socanta, care -intr-adevar- a fost dezamorsata,
    insa disipata in urmatorii 20 de ani, nu numai disipata, insa si
    “imbogatita”, cea ce -se pare- va duce la cea ce se chiama,
    “istoria se repeta pe ea insasi”.

    Cea ce nu regasesc in media culta din Romania (adica cea
    scrisa de elite) este faptul ca desi toata suflarea vede ca
    corabia se scufunda, nimeni si nici aceasta elita, nu are curajul,
    sau nu vrea, sa se intoarca spre tarile monarhice si sa le copieze
    modelul, care oricum, nu ar fi nou in Romania.De ce ? De ce
    aceasta inchistare si rejectie, impotriva unui sistem care este
    dovedit a fi cel mai bun? Sa fie romanii un popor care iubesc
    instabilitatea, un popor care vrea sa adoarma tarziu in noapte,
    din cauza miilor de griji ale zilei de maine, un popor care si-a
    pierdut total echilibrul interior si a cazut in masochism national,
    un popor caruia ii place sa fie chinuit, torturat psihologic si
    chiar fizic, zi de zi?
    Nu cred ca raspunsul este “da” insa cred ca guvernantii actuali
    si ceilalti din ultimii 20 de ani, sunt indivizi sadici si care isi
    exercita aceasta inclinatie malefica, prin intermediul puterii
    obtinute prin minciuna, isi exercita puterea de torturare a
    milioane de cetateni romani , al caror ultim efort de a scapa din
    aceasta stransoare teribila, este desnationalizarea, iesirea din
    tara si incercarea -prin toate mijloacele- de stabilire intr-o alta tara, care-cinstit, rational, dovedibil- nu are potentiale mai mari ca Romania, insa are conducatori onesti si nu doar inteligenti (mai degraba vicleni, in Romania), care stiu sa canalizeze aceste potentiale, in final aceste tari fiind considerate un fel de Mecca economic al romanilor.

    Iar aceste tari, deobicei, sunt Monarhiile europene!
    ––––

    un om a scris:

    4 Decembrie 2010 la 6:02 pm
    CONCLUZIE :

    @ U R A N U S :

    – SOCIETATEA CIVILA .. DORESTE SA SCOATA ..”CASTANELE DIN FOC” , CU MANA ARMATEI !

    ––––
    @ un om;
    Hombre, concluzia ta este extrem de pertinenta!Acesta, este intr-adevar, rolul Armatei:sa scoata castanele din foc, doar pentru asta sunt platiti bine sa stea in confortul cazarmilor ani la rand, ca atunci cand este cazul sa intervina, scurt si decisiv, indiferent cine este dusmanul, in acest caz dusmanul fiind chiar propriul guvern care nu este (cum vor ei sa dea impresia ca ar fi) cel care plateste Armata, aceasta plata o face poporul prin munca si taxe, guvernul este doar intermediar in aceasta plata, un intermediar care fura si de la aceasta institutie.Cu atat mai mult ar trebui sa intervina si sa termine acest guvern de criminali.

  3. […] Ce va fi in 2011 in Romania? Prognoza si predictii Mircea BatranuRaportul lui Traian Basescu. Trebuie taiate pensiile! Apel către Armată: Faceţi-vă Datoria! […]

  4. maresalu_67 spune:

    miercuri, 5 ianuarie 2011
    GHID CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR
    COMUNICAT

    Departamentul juridic al SCMD întrunit în şedinţa din 04.01.2011a redactat ,,GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
    PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR”, pe care îl redăm mai jos:
    GHID
    CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
    PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

    Stimate coleg!
    Ca membru al sindicatului noastru îţi aducem la cunoştinţă faptul că în curând vei primi noua decizie de recalculare a pensiei emisă de Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., M.A.I., S.R.I, în temeiul Legii nr.119/2010 şi a H.G. 735/2010.
    Dorim să te informăm cu ce ai de făcut pentru a-ţi păstra drepturile câştigate. Fiind informat cu ceea ce conţin legile în acest domeniu, poţi decide singur calea de urmat: te opreşti la noua decizie pe care o vei primi sau mergi mai departe.
    Prezentăm mai jos, în detaliu, ceea ce ai de făcut, în raport cu opţiunea ta.

    PARTEA I
    DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

    Secţiunea 1 – La primirea NOII DECIZII

    NU ARUNCA PLICUL. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII.
    (1) Verifici noul cuantum al pensiei şi citeşti temeiurile de fapt şi de drept scrise de casa de pensii sectorială. Indiferent de cuantumul pensiei, ai două opţiuni: a) să o accepţi aşa cum este şi nu faci nici un demers sau b) să nu o accepţi şi treci la contestarea ei.
    (2) Dacă o accepţi în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă. Te rugăm ca în acest caz să anunţi filiala de care aparţii pentru ca noi să–i putem urmări/ajuta/îndruma doar pe cei care fac contestaţie.
    (3) Dacă nu o accepţi treci la contestarea ei. Contestaţia se face în termen de 30 de zile de la primirea noii decizii la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. Scrii contestaţia după modelul conceput de specialiştii SCMD. Modelul contestaţiei se află la filiala din care faci parte. Este important ce ceri în contestaţie.
    (4) Contestaţia o pui în plic şi o trimiţi prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. După primirea contestaţiei de către comisia de contestaţii, poştaşul îţi va înmâna confirmarea de primire la scrisoarea cu care ai expediat contestaţia. Reţine data din confirmarea de primire, când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii că a primit scrisoarea ta (Caseta – Se completează de destinatarul trimiterii: Confirm primirea ……. azi, data de ……….., Calitatea primitorului …………………), deoarece de la acea dată curge termenul de 45 de zile de soluţionare a contestaţiei pentru tine.

    Secţiunea a 2 – a – La primirea RĂSPUNSULUI LA CONTESTAŢIA TRIMISĂ
    (1) În funcţie de răspunsul primit, sunt următoarele variante.
    a) S-a acceptat în totalitate contestaţia de către comisie. În această variantă, vei primi o nouă decizie, prin care se arată temeiul de fapt şi de drept care a stat la baza acesteia.
    b) S-a acceptat parţial contestaţia de către comisie. În această variantă, soluţionarea pretenţiilor tale se rezolvă la tribunal.
    c) Nu s-a acceptat contestaţia, de către comisie, aceasta fiind însoţită de explicaţii privind temeiul de fapt şi de drept pentru care s-a respins. În această variantă, decizia trebuie contestată la tribunal.

    Secţiunea a 3 – a – Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ
    (1) Prima instanţă este tribunalul, iar a doua instanţă este curtea de apel.
    (2) Sunt două căi de urmat: prima, printr-o acţiune proprie, iar a doua, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD.
    (2.1.) În primul caz, printr-o acţiune proprie, te poţi adresa unui avocat cu suportarea cheltuielilor. SCMD în acest caz, nu te poate ajuta. Te rugăm ca în acest caz să informezi în scris filiala din care faci parte.
    (2.2.) În al doilea caz, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD, în care cheltuielile sunt suportate de organizaţie. În raport de nevoile proceselor, se pot cere şi alte sume.
    (3) Dacă te-ai alăturat SCMD, atunci vei face următorii paşi:
    Pasul 1 – a) După primirea noii Decizii, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
    1.1. – copie după decizia veche de pensie;
    1.2. – copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
    1.3. – copie după noua decizia de pensie;
    1.4. – copie după actul de identitate (copie alb-negru);
    1.5. – copie după plicul în care ai primit noua Decizie, pe care să se vadă ştampila poştei cu data de înmânare.
    Aceste acte vor însoţi intervenţia avocatului direct la tribunal.
    Pasul 1 – b) După trimiterea contestaţiei la comisia de soluţionare a contestaţiilor, imediat după înmânarea de către poştaş a confirmării de primire în care este trecută data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
    1.6. – copie după decizia veche de pensie;
    1.7. – copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
    1.8. – copie după noua decizia de pensie;
    1.9. – copie după actul de identitate (copie alb-negru);
    1.10. – copie după contestaţia trimisă şi confirmarea de primire a contestaţiei, în care să se vadă data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    Pasul 2 – După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.
    Pasul 3 – În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.
    DE REŢINUT: Se desfăşoară două acţiuni paralele (concomitente): direct la tribunal, dar şi parcurgerea contestării la comisiile de soluţionare a contestaţiilor din ministerele respective: M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.
    Pasul 4 – Prin excepţie de la regula generală, prezentată la paşii 1, 2 şi 3, membrul de sindicat poate depune documentele de la pasul 1, la orice filială a SCMD din ţară, pentru motive personale, care nu îi permit depunerea acestora la filiala unde este înscris ca membru. În această situaţie, membrul de sindicat are obligaţia de a fi permanent în legătură cu filiala unde a depus documentele pentru a semna personal tabelul nominal care însoţeşte intervenţia în instanţă.
    Pasul 5 – Atât la depunerea răspunsului la contestaţie (vezi pasul 2 de mai sus), cât şi la comunicarea epuizării termenului de răspuns la contestaţie (vezi pasul 3 de mai sus), fiecare membru al SCMD va face dovada plăţii cotizaţiei pe anul 2011, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SCMD.
    (4) Încadrarea în termenele legale este esenţială pentru susţinerea demersurilor în instanţă.
    (5) La sediul din …………………………………….., începând cu data de ………………….. se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor de la alin 3, Pasul 1, format din colegi din filială prin voluntariat. Cei care nu pot veni la sediu, trimit documentele, la adresa de mai sus, prin poştă, cu confirmare de primire.
    (6) Membrul de sindicat are obligaţia de a răspunde imediat şi de a se prezenta, din proprie iniţiativă sau la chemarea adresată prin sistemul de anunţare cunoscut, pentru a depune documentele respective şi a semna tabelele de reprezentare în instanţă.
    TERMENE DE URMĂRIT:
    – înregistrare contestaţie – în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
    – răspuns soluţionare contestaţie – în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
    – depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) – în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei.

    PARTEA A II – A
    ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD

    Secţiunea 1 – PRIVIND EVIDENŢA ŞI ANUNŢAREA MEMBRILOR FILIALEI
    a) actualizarea situaţiei cu membrii filialei (operarea celor care s-au retras, includerea celor noi veniţi, clasarea membrilor pe case de pensii sectoriale, etc.);
    b) constituirea/reactualizarea Sistemului de anunţare a membrilor de sindicat. Sistemul, care va cuprinde mijloacele de anunţare, persoanele responsabile de transmiterea mesajelor şi modalităţile de transmitere/anunţare (prin: e-maile, telefon, corespondenţă, contact direct sau chiar mijloace mass-media – audiovizuale sau scrise locale) trebuie să asigure transmiterea mesajelor până la nivelul FIECĂRUI MEMBRU AL FILIALEI. Noii membrii ai filialei se trec într-un lanţ de anunţare încă de la completarea cererii. În situaţia în care o persoană de pe lanţul de anunţare nu-şi mai poate îndeplini obligaţiile asumate, renunţă la a mai fi responsabil cu transmiterea mesajelor sau din alt motiv, cel aflat pe treapta ierahică imediat următoare înştiinţează de urgenţă conducerea filialei şi gestionează provizoriu legăturile neacoperite, până la clarificarea situaţiei;
    c) Biroul Operativ (jud., mun., orăş., de sector) se va asigura că fiecare membru al filialei a intrat în posesia Ghidului, inclusiv pentru cei aflaţi în spital sau alte situaţii de excepţie (plecaţi la rude, în staţiuni balneoclimaterice, etc.). Totuşi membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale. Legătura permanentă cu filiala şi înştiinţarea persoanei din amonte pe sistemul de anunţare rămâne principala sa obligaţie. Ghidul va fi afişat permanent pe site-ul filialei;
    d) primirea de noi membri se poate face până în preziua depunerii actelor la tribunal, dacă persoana prezintă dovada contestării noii decizii de pensionare şi plata cotizaţiei de membru SCMD.

    Secţiunea a 2 – a – PRIVIND CONTESTAREA NOILOR DECIZII
    a) contestarea se realizează conform prevederilor cuprinse în Ghidul elaborat;
    b) se operează în evidenţe opţiunile celor care au transmis că nu contestă noile decizii. Se pot întocmi deja tabele separate, urmând ca denumirea acestora sa fie comunicată mai târziu.

    Secţiunea a 3–a – PRIVIND REZOLVAREA LITIGIULUI ÎN INSTANŢĂ
    a) operarea în evidenţele filialei a opţiunilor celor care au înştiinţat filiala că nu se alătură SCMD pentru a merge în instanţă. Arhivarea scrisorilor trimise;
    b) se verifică conţinutul plicurilor şi dacă nu sunt depuse toate documentele specificate în Ghid, NU SE PRIMEŞTE NICI UN PLIC, indiferent dacă se depune pentru Pasul 1 a) sau Pasul 1 b). Plicurile de la Pasul 1 a) și Pasul 1 b) se înregistrează în registre diferite.
    c) Tabelele ce se vor completa pentru Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) vor avea următorul titlu: ,,Tabel cu membrii Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate care susţin acţiunea în instanţă în vederea recuperării drepturilor de pensie” și vor cuprinde următoarele date: nume și prenume, domiciliul, CNP, semnătura;
    d) Tabelele se redactează în 3 ex., pe cele 3 Case de pensii (M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.).
    e) Predarea documentelor pentru Birourile individuale de avocați, se va face la sediul filialelor SCMD, începând cu ora 12.00, în zilele specificate mai jos, pe bază de proces verbal de predare primire, în care se va specifica faptul că: ,,În cutie, numărul de plicuri existent este identic cu numărul curent înscris în tabelele ataşate şi corespund persoanelor nominalizate. Total plicuri predate …………… . Fiecare plic conţine documentele solicitate. Total persoane înscrise într-un tabel: ……….. . Total tabele predate: 3 ex Am predat/reprezentant filială sector ……….. Am primit/reprezentant casă de avocatură: ……………………………… Data predării: ………………………”
    Plicurile pentru Pasul 1 a) se strâng astfel:
    – la 31.01. 2011 – se predă avocatului, primul set de documente;
    – la 21.02.2011 – se predă avocatului, al doilea set de documente;
    – ulterior, ca regulă generală, din 20 în 20 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi pînă la împlinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea deciziilor.
    Plicurile pentru Pasul 1 b) se strâng astfel:
    – primul set de documente: la 20 de zile de la cel mai mic termen al răspunsului primit la contestaţie sau a epuizării termenului de răspuns la contestație;
    – ulterior, ca regulă generală, din 20 în 20 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.
    f) termenul de registru utilizat poate fi înţeles ca cel clasic sau fişier electronic de evidenţă, care permite listarea în funcţie de selecţia dorită. Registrul special va avea, în principal, următoarea structură:

    Nr. crt

    Nume şi prenume, cu iniţiala tatălui

    Cine depune documentele
    /Semnătura

    Cine primeşte documentele /Semnătura

    Observaţii
    * Se completează cu documentele lipsă din setul obligatoriu de documente prevăzut în Ghid (Secţiunea (3), Pasul1)

    g) Plicurile cu documentele astfel înregistrate, se clasează în prima etapă pe data maximă de soluţionare a contestaţiei, iar ulterior (după expirarea termenului maxim de contestaţie sau depunerea răspunsului la contestaţie – vezi mai jos), pe datele limită de atacare la tribunal. Se depun în fişete metalice, în încăperi care să asigure securitatea şi prevenirea sustragerii lor. Birourile Operative sunt autorizate de a lua orice măsuri pe care le consideră necesare pentru prevenirea sustragerii, a incendierii sau altor motive de forţă majoră.
    h)titlul tabelului şi structura acestuia se va comunica, până la sfârşitul lunii ianuarie. Tabelul va avea obligatoriu ,,Nr. crt.”, iar fiecare pagină va fi semnată şi ştampilată. Completarea lor, de regulă, trebuie încheiată până în preziua înregistrării actelor la instanţă. În mod excepţional, în ultima zi se pot ataşa pagini de sfârşit, cu respectarea cronologiei numărului curent.
    Din cele expuse rezultă că la o filială pot exista una sau mai multe intervenţii în instanţă, respectiv serii de reclamanţi. Acest aspect rezultă din modul de soluţionare a contestaţiilor de către comisia de contestaţii respectivă.
    Modul cum se va realiza conexiunea dintre tabele şi intervenţia în instanţă urmează a fi precizat.

    EXEMPLE DE COMPLETARE A PLICULUI
    (în partea stângă sus):

    Cazul 1 – fără răspuns la contestaţie
    S-a primit decizia pe 10 ian; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 18 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: 18 ian. + 45 de zile = 02 martie; atacarea în instanţă: în perioada 03.03 (+ 30 de zile) – 01 aprilie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.
    Completarea plicului:

    Nr. 1/21.01.2011
    Înregistrare contestaţie: 18.01.2011
    T. instanţă:
    I- După: 02.03.2011
    II – Între: 03.03. până la 01.04.

    Explicitare:
    I – După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 18. ian. + 45 de zile = 02 martie. Se realizează prima clasare: după acest termen: 02 martie.
    II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 01 aprilie.
    Corecţiile se fac în funcţie de cum se găseşte persoana faţă de cele trei termene:
    – înregistrare contestaţie – în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
    – răspuns soluţionare contestaţie – în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
    – depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) – în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei sau epuizarea termenului de 45 de zile în care nu s-a primit răspuns la contestaţie).

    Cazul 2 – cu răspuns la contestaţie
    Primit decizia pe 11 ian.; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 15 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: = 05 feb. (a primit răspunsul după 22 de zile, faţă de 45 de zile ca termen maxim de soluţionare); atacarea în instanţă: începând cu 05 feb. (+ 30 de zile) până la 06 martie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.

    Nr. 2/18.01.2011
    Înregistrare contestaţie: 15.01.2011
    T. instanţă:
    I- După: 28. feb
    II – Între: 05 feb. – 06 martie

    Explicitare:
    I – După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 15. ian. + 45 de zile = 28 feb. Se realizează prima clasare: după acest termen.
    II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I – După”. În cazul nostru, răspunsul a venit în interiorul termenului maxim de soluţionare a contestaţiei de 45 de zile. Se calculează începând cu 05 feb. Nu se mai ţine cont de termenul scris iniţial la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 06 martie.

    Secţiunea 4 – PRIVIND PRIMIREA DOCUMENTELOR INDIVIDUALE PENTRU ACŢIUNE ÎN INSTANŢĂ
    a) începând cu data de ……/……..2011 se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor, de luni până sâmbătă, între orele …….. – ……… la sediul din …………………… pentru înregistrarea, calculul termenelor legale, clasarea plicurilor, completarea documentelor menţionate în Ghid şi semnarea tabelelor nominale pentru acţiunile în justiţie, precum şi alte aspecte de evidenţă;
    b) asigurarea permanenţei se face din membrii secretariatului filialei şi din voluntari, planificarea acestora fiind întocmită şi urmărită de secretariat. Voluntarii sunt membri ai SCMD, sunt la dispoziţia secretariatului filialei şi primesc sarcini precise de rezolvat. Numărul de voluntari se stabileşte de Biroul Operativ al filialei.

    PARTEA A TREIA
    MĂSURI URGENTE

    Secţiunea a 5 – a – MĂSURI URGENTE – în vederea promovării acţiunilor sindicatului în instanţele de judecată.
    1 – Preşedinţii de filiale vor contacta câte 2 avocaţi din barourile locale în vederea susţinerii acţiunilor la tribunalele locale. Cu prioritate se va face apel la membrii de sindicat care au calitatea de avocaţi şi acceptă să reprezinte interesele colegilor sindicalişti.
    În cazul în care nu există o astfel de posibilitate, se va apela la avocaţi din Baroul local.
    Se va comunica consilierului juridic Emilian Pielmuş prin e-maile em.pielmus@yahoo.com următoarele date :
    1 – NUMELE şi PRENUMELE
    2 – BAROUL DIN CARE FACE PARTE
    3 – TELEFONUL/ADRESA DE E-MAILE
    ale avocaţilor contactaţi.
    Termen: pentru acest demers: 10 zile lucrătoare de la transmiterea acestui comunicat.
    2 – Departamentul juridic va stabili, la o dată viitoare ce va fi comunicată, o întîlnire a preşedinţilor de filială însoţiţi de avocaţii aleşi.
    3 – Se va comunica prin poştă începând cu data de 10.01.2011 exemple concrete de inadvertenţe descoperite în documentele emise de autorităţile abilitate, pentru calculul pensiilor (nereguli constate cu prioritate din adeverinţele de venituri brute/nete), inclusiv copii, de pe aceste documente (adeverinţe).
    Responsabilitate: de aplicarea şi monitorizarea măsurilor prevăzute în prezentul comunicat, răspund, conform atribuţiilor, în mod direct, membrii de sindicat şi preşedinţii de filiale.

    Şeful DEPARTAMENTULUI JURIDIC
    Gl. Lt. (r) prof. Univ. dr. PAVEL ABRAHAM

  5. […] maresalu_67 on Apel către Armată: Faceţi…surry on Pensii militare injumatatite p…U R A N U S on Pensii militare injumatatite […]

  6. RUS REMUS spune:

    ACTUALIZARE GHID PROCEDURI
    GHID
    CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
    PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

    Stimate coleg!
    Ca membru al sindicatului noastru îţi aducem la cunoştinţă faptul că în curând vei primi noua decizie de recalculare a pensiei emisă de Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., M.A.I., S.R.I, în temeiul Legii nr.119/2010 şi a H.G. 735/2010.
    Dorim să te informăm cu ce ai de făcut pentru a-ţi păstra drepturile câştigate. Fiind informat cu ceea ce conţin legile în acest domeniu, poţi decide singur calea de urmat: te opreşti la noua decizie pe care o vei primi sau mergi mai departe.
    Prezentăm mai jos, în detaliu, ceea ce ai de făcut, în raport cu opţiunea ta.

    PARTEA I
    DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

    Secţiunea 1
    La primirea NOII DECIZII

    NU ARUNCA PLICUL. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII DECIZIEI NOI.
    (1) Verifici noul cuantum al pensiei şi citeşti temeiurile de fapt şi de drept scrise de casa de pensii sectorială. Indiferent de cuantumul pensiei, ai două opţiuni: a) să o accepţi aşa cum este şi nu faci nici un demers sau b) să nu o accepţi şi treci la contestarea ei.
    (2) Dacă o accepţi în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă. Te rugăm ca în acest caz să anunţi filiala de care aparţii pentru ca noi să–i putem urmări/ajuta/îndruma doar pe cei care fac contestaţie.
    (3) Dacă nu o accepţi treci la contestarea ei. Contestaţia se face în termen de 30 de zile de la primirea noii decizii la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. Scrii contestaţia după modelul conceput de specialiştii SCMD. Modelul contestaţiei se află la filiala din care faci parte și afișată pe adresa de e-maile a SCMD, la secțiunea JURIDIC. Este important ce ceri în contestaţie.
    (4) Contestaţia o pui în plic şi o trimiţi prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. După primirea contestaţiei de către comisia de contestaţii, poştaşul îţi va înmâna confirmarea de primire la scrisoarea cu care ai expediat contestaţia. Reţine data din confirmarea de primire, când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii că a primit scrisoarea ta (Caseta – Se completează de destinatarul trimiterii: Confirm primirea ……. azi, data de ……….., Calitatea primitorului …………………), deoarece de la acea dată curge termenul de 45 de zile de soluţionare a contestaţiei pentru tine.

    Secţiunea a 2 – a
    La primirea RĂSPUNSULUI LA CONTESTAŢIA TRIMISĂ

    (1) În funcţie de răspunsul primit, sunt următoarele variante.
    a) S-a acceptat în totalitate contestaţia de către comisie. În această variantă, vei primi o nouă decizie, prin care se arată temeiul de fapt şi de drept care a stat la baza acesteia.
    b) S-a acceptat parţial contestaţia de către comisie. În această variantă, soluţionarea pretenţiilor tale se rezolvă la tribunal.
    c) Nu s-a acceptat contestaţia, de către comisie, aceasta fiind însoţită de explicaţii privind temeiul de fapt şi de drept pentru care s-a respins. În această variantă, decizia trebuie contestată la tribunal.

    Secţiunea a 3 – a
    Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ

    (1) Prima instanţă este tribunalul, iar a doua instanţă este curtea de apel.
    (2) Sunt două căi de urmat: prima, printr-o acţiune proprie, iar a doua, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD.
    (2.1.) În primul caz, printr-o acţiune proprie, te poţi adresa unui avocat cu suportarea cheltuielilor. SCMD în acest caz, nu te poate ajuta. Te rugăm ca în acest caz să informezi în scris filiala din care faci parte.
    (2.2.) În al doilea caz, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD, în care cheltuielile sunt suportate de organizaţie. În raport de nevoile proceselor, se pot cere şi alte sume.
    (3) Dacă te-ai alăturat SCMD, atunci vei face următorii paşi:
    Pasul 1 – a) După primirea noii Decizii, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
    1.1. – copie după actul de identitate (copie alb-negru);
    1.2. – copie după decizia nouă de pensie;
    1.3. – copie după decizia veche de pensie;
    1.4. -copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
    1.5. – copie după plicul în care ai primit Decizia nouă, pe care să se vadă ştampila poştei cu data de înmânare.
    ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.
    Documentele de la Pasul 1a) au drept scop anularea deciziilor de de recalculare a pensiilor direct în tribunal, în conformitate cu prevederile art.87/Legea nr.19/2000, modificată.
    Pasul 1 – b) După trimiterea contestaţiei la comisia de contestaţii imediat după înmânarea de către poştaş a confirmării de primire în care este trecută data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, te prezinţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
    1.6. – copie după contestaţia trimisă;
    1.7. – copie după confirmarea de primire a contestaţiei, în care să se vadă data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor
    1.8. – copie după actul de identitate (copie alb-negru);
    1.9. – copie după decizia nouă de pensie;
    1.10 – copie după decizia veche de pensie;
    1.11. – copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei.
    ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.
    Documentele de la Pasul 1b) fac obiectul unei noi acţiuni la tribunal, scopul fiind anularea hotărârilor comisiilor de contestaţii nefavorabile.
    Precizare: Ulterior, cele două acţiuni existente în tribunal, cea de la Pasul 1a) şi cea de la Pasul 1b) se pot uni, dacă ambele sunt acceptate. În cazul în care, o acţiune nu este acceptată de tribunal, se continuă cu cealaltă, până la victoria finală.
    La primirea deciziilor de pensii revizuite, procedura urmează Paşii 1a) şi 1 b). Conexarea cu acţiunile mai sus prezentate, rămâne de analizat, fiind condiţionaţi de stadiul proceselor sau decizilor adoptate de instanţele de judecată, de evoluţia mediului legislativ şi politic (poate favorabilă cauzei noastre), dar şi de conţinutul deciziilor revizuite.
    Pasul 2 – După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie, în 3 exemplare, după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.
    Pasul 3 – În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.

    DE REŢINUT: Se desfăşoară două acţiuni paralele: 1) direct la tribunal 2) parcurgerea etapei contestării deciziilor la comisiile de contestaţii din ministerele respective: M.Ap.N., M.A.I., S.R.I., cu finalizarea deschiderii unui nou proces la tribunal de anulare a hotărârilor nefavorabile ale comisiei de contestaţii.
    Pasul 4 – Atât la depunerea răspunsului la contestaţie (vezi pasul 2 de mai sus), cât şi la comunicarea epuizării termenului de răspuns la contestaţie (vezi pasul 3 de mai sus), fiecare membru al SCMD va face dovada plăţii cotizaţiei pe anul 2011, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SCMD.
    (4) Încadrarea în termenele legale este esenţială pentru susţinerea demersurilor în instanţă.
    (5) La sediul din …………………………………….., începând cu data de ………………….. se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor de la alin 3, Pasul 1, format din colegi din filială prin voluntariat. Cei care nu pot veni la sediu, trimit documentele, la adresa de mai sus, prin poştă, cu confirmare de primire.
    (6) Membrul de sindicat are obligaţia de a răspunde imediat şi de a se prezenta, din proprie iniţiativă sau la chemarea adresată prin sistemul de anunţare cunoscut, pentru a depune documentele respective şi a semna tabelele de reprezentare în instanţă.
    TERMENE DE URMĂRIT:
    – înregistrare contestaţie – în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
    – răspuns soluţionare contestaţie – în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
    – depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) – în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei.

    PARTEA A II – A
    ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD

    Secţiunea 1
    PRIVIND EVIDENŢA ŞI ANUNŢAREA MEMBRILOR FILIALEI

    a) actualizarea situaţiei cu membrii filialei (operarea celor care s-au retras, includerea celor noi veniţi, clasarea membrilor pe case de pensii sectoriale, etc.);
    b) constituirea/reactualizarea Sistemului de anunţare a membrilor de sindicat. Sistemul, care va cuprinde mijloacele de anunţare, persoanele responsabile de transmiterea mesajelor şi modalităţile de transmitere/anunţare (prin: e-maile, telefon, corespondenţă, contact direct sau chiar mijloace mass-media – audiovizuale sau scrise locale) trebuie să asigure transmiterea mesajelor până la nivelul FIECĂRUI MEMBRU AL FILIALEI. Noii membrii ai filialei se trec într-un lanţ de anunţare încă de la completarea cererii. În situaţia în care o persoană de pe lanţul de anunţare nu-şi mai poate îndeplini obligaţiile asumate, renunţă la a mai fi responsabil cu transmiterea mesajelor sau din alt motiv, cel aflat pe treapta ierahică imediat următoare înştiinţează de urgenţă conducerea filialei şi gestionează provizoriu legăturile neacoperite, până la clarificarea situaţiei;
    c) Biroul Operativ (jud., mun., orăş., de sector) se va asigura că fiecare membru al filialei a intrat în posesia Ghidului, inclusiv pentru cei aflaţi în spital sau alte situaţii de excepţie (plecaţi la rude, în staţiuni balneoclimaterice, etc.). Totuşi membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale. Legătura permanentă cu filiala şi înştiinţarea persoanei din amonte pe sistemul de anunţare rămâne principala sa obligaţie. Ghidul va fi afişat permanent pe site-ul filialei;
    d) primirea de noi membri se poate face până în preziua depunerii actelor la tribunal, dacă persoana prezintă dovada contestării noii decizii de pensionare şi plata cotizaţiei de membru SCMD.

    Secţiunea a 2 – a
    PRIVIND CONTESTAREA NOILOR DECIZII
    a) contestarea se realizează conform prevederilor cuprinse în Ghidul elaborat;
    b) se operează în evidenţe opţiunile celor care au transmis că nu contestă noile decizii. Se pot întocmi deja tabele separate, urmând ca denumirea acestora sa fie comunicată mai târziu.

    Secţiunea a 3–a
    PRIVIND REZOLVAREA LITIGIULUI ÎN INSTANŢĂ

    a) operarea în evidenţele filialei a opţiunilor celor care au înştiinţat filiala că nu se alătură SCMD pentru a merge în instanţă. Arhivarea scrisorilor trimise;
    b) se verifică conţinutul plicurilor şi dacă nu sunt depuse toate documentele specificate în Ghid, NU SE PRIMEŞTE NICI UN PLIC, indiferent dacă se depune pentru Pasul 1 a) sau Pasul 1 b). Plicurile de la Pasul 1 a) și Pasul 1 b) se înregistrează în registre diferite.
    c) Tabelele ce se vor completa pentru Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) vor avea următorul titlu: ,,Tabel cu membrii Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate care susţin acţiunea în instanţă în vederea recuperării drepturilor de pensie” și vor cuprinde următoarele date: nume și prenume, domiciliul, CNP, semnătura;
    d) Tabelele se redactează în 3 ex., pe cele 3 Case de pensii (M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.).
    e) Predarea documentelor pentru Birourile individuale de avocați, se va face la sediul filialelor SCMD, începând cu ora 13.00, în zilele specificate mai jos, pe bază de proces verbal de predare primire, în care se va specifica faptul că: ,,În cutie, numărul de plicuri existent este identic cu numărul curent înscris în tabelele ataşate şi corespund persoanelor nominalizate. Total plicuri predate …………… . Fiecare plic conţine documentele solicitate. Total persoane înscrise într-un tabel: ……….. . Total tabele predate: 3 ex Am predat/reprezentant filială sector ……….. Am primit/reprezentant casă de avocatură: ……………………………… Data predării: ………………………”
    f) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1a) pentru filialele din municipiul Bucureşti , sunt următoarele:
    – seria a II-a: 15.02.2011;
    – seria a III-a: 02.03.2011;
    – seria a IV-a: 17.03.2011;
    – ulterior, ca regulă generală, din 15 în 15 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi până la împlinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea deciziilor.
    g) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1b) pentru filialele din municipiul Bucureşti, sunt următoarele:
    – setul I de documente: în 8 zile de la depunerea la filială a primului răspuns primit la contestaţie sau a epuizării primului termen de primire a răspunsului la contestaţie;
    – ulterior, ca regulă generală, din 8 în 8 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.
    h) termenul de registru utilizat poate fi înţeles ca cel clasic sau fişier electronic de evidenţă, care permite listarea în funcţie de selecţia dorită. Registrul special va avea, în principal, următoarea structură:

    Nr. crt

    Nume şi prenume, cu iniţiala tatălui

    Cine depune documentele
    /Semnătura

    Cine primeşte documentele /Semnătura

    Se trec elemente de evidență a documentelor

    Secţiunea a 4 – a
    ACTIVITĂŢI LA PRIMIREA MAI MULTOR DECIZII DE PENSIONARE
    1 – (a) – La primirea primei decizii noi de recalculare a pensiei s-au urmat Paşii 1 a) şi 1 b), depunând pentru fiecare pas câte un plic cu documentele cerute.
    (b) – La primirea cele-i de-a doua decizii de recalculare a pensiei, se urmează obligatoriu, şi pentru această decizie, Pasul 1 a) şi Pasul 1 b). Plicul de la Pasul 1a) se adaugă la Plicul 1a) de la prima decizie, iar plicul de la Pasul 1 b) se adaugă la Plicul 1 b) de la prima decizie. Pe aceste plicuri se consemnează, printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au adăugat documente de la o nouă decizie de recalculare.
    (c) – În situaţia în care s-au predat plicurile la avocat pentru prima decizie de recalculare şi ulterior s-au primit plicurile de la Pasul 1a) şi Pasul 1 b) pentru a doua decizie de recalculare, se stabileşte împreună cu avocatul o modalitate rapidă de livrare a lor.
    (d) – În Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 a) şi în Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 b) pentru prima decizie, se consemnează printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au primit de la membrul de sindicat şi ulterior s-au predat la avocat, documente şi pentru a doua decizie de recalculare.
    După predarea plicurilor şi tabelelor nominale la avocat, pe serii de predare, noile tabelele nominale continuă nr. crt. în sens crescător, din tabelele deja predate la avocat. Ex. la prima serie, s-au predat tabelele pe case de pensii închise la nr. crt. 160, 210 şi 244. Pentru a doua serie noile tabele pe case de pensii încep de la nr. crt. 161, 211 şi 245. Aşa se procedează şi în cazul celorlalte serii. Prin această modalitate de evidenţă se poate urmări ca nici un membru de sindicat să nu fie scăpat, cu excepţia unei delăsări vizibile a actului de conducere la nivelul filialei.
    (e) – Pentru a doua decizie primită nu se mai întocmesc tabele nominale în care semnează membrul de sindicat. Este valabilă semnătura dată pentru Pasul 1a) şi Pasul 1b) de la prima decizie de recalculare.
    2 – Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali vor preda documentele de la Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) conform graficului convenit cu aceştia.
    3 – Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor primi sprijin de la alte case de avocatură, în baza înţelegerilor dintre sediul central şi aceste entităţi.
    4 – Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă, predau plicurile de la Pasul 1b, conform graficului convenit cu aceştia.
    5 – Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor preda plicurile conform graficului convenit cu viitorii avocaţi.
    g) Plicurile se clasează în prima etapă pe data maximă de soluţionare a contestaţiei, iar ulterior (după expirarea termenului maxim de contestaţie sau depunerea răspunsului la contestaţie – vezi mai jos), pe datele limită de atacare la tribunal.
    Se depun în fişete metalice, în încăperi care să asigure securitatea şi prevenirea sustragerii lor. Birourile Operative sunt autorizate de a lua orice măsuri pe care le consideră necesare pentru prevenirea sustragerii, a incendierii sau altor motive de forţă majoră.
    h) Tabelul va avea obligatoriu ,,Nr. crt.”, iar fiecare pagină va fi semnată şi ştampilată. Completarea lor, de regulă, trebuie încheiată până în preziua înregistrării actelor la instanţă. În mod excepţional, în ultima zi se pot ataşa pagini de sfârşit, cu respectarea cronologiei numărului curent.
    Din cele expuse rezultă că la o filială pot exista una sau mai multe acțiuni în instanţă, respectiv serii de reclamanţi. Acest aspect rezultă din modul de soluţionare a contestaţiilor de către comisia de contestaţii respectivă.

    EXEMPLE DE COMPLETARE A PLICULUI
    (în partea stângă sus):

    Cazul 1 – fără răspuns la contestaţie
    S-a primit decizia pe 10 ian; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 18 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: 18 ian. + 45 de zile = 02 martie; atacarea în instanţă: în perioada 03.03 (+ 30 de zile) – 01 aprilie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.
    Completarea plicului:

    Nr. 1/21.01.2011
    Înregistrare contestaţie: 18.01.2011
    T. instanţă:
    I- După: 02.03.2011
    II – Între: 03.03. până la 01.04.

    Explicitare:
    I – După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 18. ian. + 45 de zile = 02 martie. Se realizează prima clasare: după acest termen: 02 martie.
    II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 01 aprilie.
    Corecţiile se fac în funcţie de cum se găseşte persoana faţă de cele trei termene:
    – înregistrare contestaţie – în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
    – răspuns soluţionare contestaţie – în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
    – depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) – în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei sau epuizarea termenului de 45 de zile în care nu s-a primit răspuns la contestaţie).

    Cazul 2 – cu răspuns la contestaţie
    Primit decizia pe 11 ian.; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 15 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: = 05 feb. (a primit răspunsul după 22 de zile, faţă de 45 de zile ca termen maxim de soluţionare); atacarea în instanţă: începând cu 05 feb. (+ 30 de zile) până la 06 martie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.

    Nr. 2/18.01.2011
    Înregistrare contestaţie: 15.01.2011
    T. instanţă:
    I- După: 28. feb
    II – Între: 05 feb. – 06 martie

    Explicitare:
    I – După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 15. ian. + 45 de zile = 28 feb. Se realizează prima clasare: după acest termen.
    II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I – După”. În cazul nostru, răspunsul a venit în interiorul termenului maxim de soluţionare a contestaţiei de 45 de zile. Se calculează începând cu 05 feb. Nu se mai ţine cont de termenul scris iniţial la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 06 martie.

    Anexă: Scadenţar cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale:
    – pentru depunerea documentelor la tribunal (a + 45 de zile);
    – pentru procedura prealabilă a contestării deciziilor noi (a + 45 + 30)

    Secţiunea a 5 a
    PRIVIND PRIMIREA DOCUMENTELOR INDIVIDUALE PENTRU ACŢIUNE ÎN INSTANŢĂ

    a) începând cu data de ……/……..2011 se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor, de luni până sâmbătă, între orele …….. – ……… la sediul din …………………… pentru înregistrarea, calculul termenelor legale, clasarea plicurilor, completarea documentelor menţionate în Ghid şi semnarea tabelelor nominale pentru acţiunile în justiţie, precum şi alte aspecte de evidenţă;
    b) asigurarea permanenţei se face din membrii secretariatului filialei şi din voluntari, planificarea acestora fiind întocmită şi urmărită de secretariat. Voluntarii sunt membri ai SCMD, sunt la dispoziţia secretariatului filialei şi primesc sarcini precise de rezolvat. Numărul de voluntari se stabileşte de Biroul Operativ al filialei.

    Şeful DEPARTAMENTULUI JURIDIC
    Gl. lt. (r) prof. univ. dr. PAVEL ABRAHAM
    Publicat de nicolae la 21:35
    marți, 8 februarie 2011
    COMUNICAT DEPARTAMAENTUL JURIDIC
    COMUNICAT DEPARTAMAENTUL JURIDIC

    În urma şedinţei Departamentului Juridic din data de 03.02.2011 şi reuniunii de la Alba Iulia din data de 05.02.2011, activităţi la care a fost prezent şi avocatul Costel Gâlcă, s-au stabilit măsuri operative, care să conducă la o eficienţă crescută a pregătirii documentelor în vederea depunerii acţiunilor în instanţă pentru anularea deciziilor de pensie emise abuziv de casele de pensii sectoriale.

    Astfel:

    1 – Documentele care se introduc în plicurile de la Paşii 1a) şi 1 b) vor avea următoarea ordine:

    Pasul 1 a):

    – copie carte de identitate;

    – copie decizie nouă;

    – copie decizie veche;

    – copie talon vechi;

    – coie după plicul cu primirea deciziei noi.

    ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

    Documentele de la Pasul 1a) au drept scop anularea deciziilor de de recalculare a pensiilor direct în tribunal., în conformitate cu prevederile art.87/Legea nr.19/2000, modificată.

    Pasul 1 b):

    – copie contestaţie;

    – copie confirmare de primire;

    – copie carte de identitate;

    – copie decizie nouă;

    – copie decizie veche;

    – copie talon vechi;

    ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

    Documentele de la Pasul 1b) fac obiectul unei noi acţiuni la tribunal, scopul fiind anularea hotărârilor comisiilor de contestaţii.

    Precizare: Ulterior, cele două acţiuni (cea de la Pasul 1a) şi cea de la Pasul 1b)) se pot uni, dacă ambele sunt acceptate. În cazul în care, o acţiune nu este acceptată de tribunal, se continuă cu cealaltă, până la victoria finală.

    La primirea deciziilor de pensii revizuite, procedura urmează Paşii 1a) şi 1 b). Conexarea cu acţiunile mai sus prezentate, rămâne de analizat, fiind condiţionaţi de stadiul proceselor sau decizilor adoptate până atunci de instanţele de judecată, de evoluţia mediului legislativ şi politic (poate favorabilă cauzei noastre), dar şi de conţinutul deciziilor revizuite.

    2 – Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1a) pentru filialele din municipiul Bucureşti , sunt următoarele:

    – seria a II-a: 15.02.2011;

    – seria a III-a: 02.03.2011;

    – seria a IV-a: 17.03.2011.

    3 – (a) – La primirea primei decizii noi de recalculare a pensiei s-au urmat Paşii 1 a) şi 1 b), depunând pentru fiecare pas câte un plic cu documentele cerute.

    (b) – La primirea cele-i de-a doua decizii de recalculare a pensiei, se urmează obligatoriu, şi pentru această decizie, Pasul 1 a) şi Pasul 1 b). Plicul de la Pasul 1a) se adaugă la Plicul 1a) de la prima decizie, iar plicul de la Pasul 1 b) se adaugă la Plicul 1 b) de la prima decizie. Pe aceste plicuri se consemnează, printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au adăugat documente de la o nouă decizie de recalculare.

    (c) – În situaţia în care s-au predat plicurile la avocat pentru prima decizie de recalculare şi ulterior s-au primit plicurile de la Pasul 1a şi Pasul 1 b) pentru a doua decizie de recalculare, se stabileşte împreună cu avocatul o modalitate rapidă de livrare a lor.

    (d) – În Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 a) şi în Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 b) pentru prima decizie, se consemnează printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au primit de la membrul de sindicat şi ulterior s-au predat la avocat, documente şi pentru a doua decizie de recalculare.

    După predarea plicurilor şi tabelelor nominale la avocat, pe serii de predare, noile tabelele nominale continuă nr. crt. în sens crescător, din tabelele deja predate la avocat. Ex. la prima serie, s-au predat tabelele pe case de pensii închise la nr. crt. 160, 210 şi 244. Pentru a doua serie noile tabele pe case de pensii încep de la nr. crt. 161, 211 şi 245. Aşa se procedează şi în cazul celorlalte serii. Prin această modalitate de evidenţă se poate urmări ca nici un membru de sindicat să nu fie scăpat, cu excepţia unei delăsări vizibile a actului de conducere la nivelul filialei.

    (e) – Pentru a doua decizie primită nu se mai întocmesc tabele nominale în care semnează membrul de sindicat. Este valabilă semnătura dată pentru Pasul 1a) şi Pasul 1b) de la prima decizie de recalculare.

    4 – Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali vor preda documentele de la Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) conform graficului convenit cu aceştia.

    5 – Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor primi sprijin de la alte case de avocatură, în baza înţelegerilor dintre sediul central şi aceste entităţi.

    6 – (a) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1b) pentru filialele din municipiul Bucureşti, sunt următoarele:

    – setul I de documente: în 8 zile de la depunerea la filială a primului răspuns primit la contestaţie sau a epuizării primului termen de primire a răspunsului la contestaţie;

    – ulterior, ca regulă generală, din 8 în 8 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.

    (b) – Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă, predau plicurile de la Pasul 1b, conform graficului convenit cu aceştia.

    (c) Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor preda plicurile conform graficului convenit cu viitorii avocaţi.

    Prevederile din acest comunicat modifică în mod corespunzător prevederile din GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRULUI ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR.

    Ghidul va fi reafişat pe blogul SCMD cu modificările menţionate.

    Anexă: Scadenţar cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale:

    – pentru depunerea documentelor la tribunal (a + 45 de zile);

    – pentru procedura prealabilă a contestării deciziilor noi (a + 45 + 30)

    07.02.2011
    Publicat de nicolae la 23:06
    duminică, 30 ianuarie 2011
    PRIMA SERIE DE DOCUMENTE PENTRU INSTANTE VOR FI PRELUATE ASTAZI 31.12.2011 DE CATRE REPREZENTANTUL AVOCATULUI GILCA.PANA LA ORELE 12.00 SUNTETI ASTEPTATI LA LOCUL PERMANENTEI PENTRU A SEMNA TABELUL INSOTITOR SI, EVENTUAL, COPIILE DOCUMENTELOR ORIGINALE NESEMNATE „CONFORM CU ORIGINALUL” LA DEPUNEREA ACESTORA.
    Publicat de nicolae la 22:31
    sâmbătă, 29 ianuarie 2011
    PERSOANELE CARE AU DEPUS PLICUL CORESPUNZATOR PASULUI 1 A, SUNT RUGATE SA VINA LA PERMANENTA INSTITUITA LA NINELUL FILIALEI SCMD, IN ZILELE DE SAMBATA 29.01 2011 INTRE ORELE 10.00-12.00 SAU DUMINICA 30.01 2011 INTRE ORELE 10.00-12.00, IN VEDEREA SEMNARII TABELELOR.
    ACESTEA URMEAZA SA FIE PREDATE LUNI 31.01 2011 Av. CONSTANTIN GALCA, CARE NE REPREZINTA LA TRIBUNAL IN ACTIUNEA DE SUSPENDARE A DECIZIILOR.
    NESEMNAREA TABELULUI ATRAGE IMPOSIBILITATEA INSCRIERII IN CADRUL ACTIUNII CE SE VA PROMOVA.
    RUGAM INFORMATI SI COLEGII CARE DIN DIVERSE MOTIVE NU POT FI ANUNTATI PRIN E-MAIL.

    Cum puteti deveni membri ai SCMD

    Pot deveni membri ai SCMD cadrele militare disponibilizate, cadrele militare in rezerva si in retragere si vaduvele si urmasii cadrelor militare care au servit patria in: Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Serviciul de Protectie si Paza si alte structuri ale sistemului national de aparare. Cei interesati se pot adresa Birourilor Operative ale filialelor SCMD sau, daca in judetul de resedinta nu exista nici o filiala a SCMD, Comitetului Director al SCMD. Procedura de inscriere este prezentata aici. Contul bancar in lei pentru donatii si cotizatii:

    BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410
    CUI : 26096263

Lasă un comentariu